Організація ефективного функціонування органів учнівського самоврядування
Домогтися
успіхів у боротьбі зі
слабкими
сторонами людини можна,
найімовірніше, намацавши її сильні сторони,
- ті сили в ній, які при належному напрямку
можуть
бути звернені на благу ціль…»
С.Л.
Рубінштейн
Самоврядування
– це:
-
Метод
організації дитячого колективу, який забезпечує формування відносин
відповідальної залежності в колективі та організаторських рис окремої
особистості;
-
Складова
частина системи педагогічних закладів, оскільки воно вирішує специфічні
завдання у створенні єдиного колективу дорослих і дітей;
-
Наслідок
педагогічного управління дітьми з боку дорослих;
-
Принцип
організації життя дитячого колективу;
-
Діяльність,
яка здійснюється самими дітьми, включаючи постановку мети, її розробку та
спрямована на вдосконалення колективу і кожної особистості зокрема.
Робота
в комісіях
За робочими
столами є набір букв. З цих букв
потрібно скласти можливе слово, щоб всі букви були використані.
З поданих букв
утворилося слово САМОВРЯДУВАННЯ.
Як і всі слова,
іменник «самоврядування» є сукупністю букв. Тому ми спробуємо охарактеризувати
значення цього терміну з огляду на ті якості, якими повинно бути обумовлене це
поняття.
Наприклад:
Наприклад:
С – свідомість; самовдоволення; співпраця.
А –
М –
О –
В –
Р –
Я –
Д –
У –
В –
А –
Н –
Н –
Я –
Ділова
гра «Веселий локомотивчик»
Незвичний потяг
– це своєрідна модель шкільного самоврядування в навчальному закладі.
На «голові»
потягу запишемо мету учнівського самоврядування.
Мета:
Формування гармонійно розвиненої, високоосвіченої, соціально активної й
національно свідомої людини, наділеної глибоко громадською відповідальністю,
здоровими інтелектуально творчими і духовними якостями, родинними та патріотичними почуттями, працьовитістю,
господарською кмітливістю, підприємливістю й ініціативою).
Вагони «веселого
локомотивчика» - це завдання, вирішивши які можна досягти поставленої мети.
На колесах –
конкретні кроки досягнення мети.
На колії –
шлагбаум – це бар’єри, перепони, які заважають вирішенню завдань.
На шпалах –
способи реалізації (вирішення) цих завдань.
На рейках – хто
може допомогти, звідки чекати допомоги.
На столах аркуші
паперу різного кольору, відповідно до
написів на малюнку.
Обміркувати в
групах та записати на аркушах відповідного кольору свій висновок. після цього
роботи прикріпити до малюнку.
(На
картину прикріплюються аркуші паперу, лідери груп озвучують наведені записи).
Робота
за метапланом у групах.
Тема дослідження:
«Учнівське самоврядування: ефективна взаємодія учнівської, педагогічної та
батьківської громадськості». Пропонується представникам кожної групи вибрати
мету дослідження.
(пропонуються
такі варіанти:
·
«Учнівське самоврядування і адміністрація»;
·
«Учнівське самоврядування і класні керівники» ;
·
«Учнівське самоврядування і активи класів»;
·
«Учнівське самоврядування і батьки».
За три хвилини повинні
свої міркування записати на папері за схемою:
1)
Якою
повинна бути ідеальна ситуація?
2)
Якою
є ситуація в дійсності?
3)
Чому
в дійсності ситуація не є такою, якою повинна бути? (Причини).
4)
Що
необхідно зробити, щоб усунути ці причини?
Після виконання завдання за годинниковою стрілкою аркуші
передаються іншим групам. Аналогічний процес відбувається до тих пір, поки
кожна група знову не отримає аркуш, який був спочатку.
Проаналізувавши
отримані міркування у своїх групах, вибирає лідера, який підсумовує отримані
дані.
Вправа
«Бінго»
Кожен учасник
засідання отримує аркуш паперу. Необхідно скласти аркуш вертикально навпіл, а
потім без ножиць, тільки руками, «вирізати» фігурку «Бінго» - силует людини.
Після цього кожен із записує на «Бінго», який його внесок в організацію та
діяльність учнівського самоврядування (був,
є, планує).
(Учасники
озвучують і аргументують записане прикріплюють до малюнка)
Коментарі
Дописати коментар