Урок читання
Тема: Де лісова гілка – там і білка. Микола Сингаївський „Осіння гра”.
Мета: ознайомити дітей, як білки
готуються до зими, навчити виразно читати текст, переказувати його зміст; формувати
уміння аналізувати, удосконалювати, робити висновки з прочитаного;
вдосконалювати навички правильного, виразного читання;
розвивати увагу, пам’ять, мислення,
спостережливість;
виховувати бережне ставлення до
природи, любов до тварин.
Обладнання: Іграшка білка, картки зі
словами у вигляді листків дерев; картки для розширення поля читання, картки
доміно.
Тип уроку: Урок усвідомлення нових
знань.
Хід
уроку
І. Організація класу до уроку.
- Станьте всі рівненько. Добрий день. Сідайте. Перевірте, чи все необхідне
є на парті: читанка, щоденник, ручка.
ІІ. Вправа на вдосконалення
читацьких навичок.
1. Відгадування загадки.
- Відгадайте загадку і дізнаєтесь, який незвичайний гість буде у нас
сьогодні на уроці. (учениця загадує
загадку)
Довгий хвіст, короткі вуха
А
яка вона стрибуха?
По
деревах стриб та стриб –
Ви догнати її могли б?
Ось
затрималася трішки
Понесла в зубах горішки
Заховала у дуплі –
Там
запаси не малі.
Працьовита, наче бджілка,
І
дбайлива дуже... (білка)
(Дмитро
Солодкий)
- Молодці. Правильно. Це білка. Саме вона буде гостею на нашому уроці. (прикріплюю на дошці іграшкову білку).
2. Гра „Віднови пісеньку”.
- Білочка просить вас повернути на місце слова, які розігнав осінній вітер.
На дошці написані слова пісні з пропусками. Показую дітям картки-блискавки,
зроблені у вигляді листків дерев. Прочитані картки прикріплюю на дошці. Тоді
діти читають слова пісеньки і вставляють потрібні слова.
- Де ти, білочко, ...
- Що ти, білочко, ...
- У зеленому ...
- У дуплі, у соснячку.
- Я гризу ...
- І гриби, і ...
- А в морози люті, злі
- Ти не мерзнеш ...
- Мене добре зігріва
- Моя шубка ...
- І тому зимові дні
- Мені зовсім ...
- Яка гарна пісенька! Правда дітки?
Слова для довідки (живеш, гризеш, ліску, горішки, шишки, у
дуплі, хутряна, не страшні).
3. Вправи з техніки мовлення.
- Як назвете пісеньку?
- Що ви дізналися з пісеньки про білку?
4. Метод „Драматизація”. Читання
пісеньки в особах.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань
уроку.
- На сьогоднішньому уроці ми дізнаємося з оповідання М.Сингаївського
„Осіння гра” як білки готуються до зими. І виконаємо такі завдання:
1) Навчитися виразно читати текст.
2) Вдосконалювати вміння аналізувати текст і робити висновки.
3) Дізнатися, як білки готуються до зими.
4) Вчитися берегти природу.
ІV. Опрацювання оповідання М.Сингаївського „Осіння гора”.
1.Підготовка до вивчення нового
матеріалу.
- Перед тим як почати вивчення твору ми попрацюємо над вправою на
розширення поля читання. І прочитаємо слова, які будуть вживатися в цьому
тексті. Читаємо ланцюжки. Молодці, правильно.
а) Вправа на розширення поля читання.
зве рху зни зу
від лига втя миш
кло поти хо
вання
зимі вля заві
рюма
замо розки розва
жається
б) Словникова робота.
- На дошці написані слова. Давайте з’ясуємо значення слів, які
зустрічаються в тексті.
- Відлига (потепління взимку або ранньою весною, що викликає розтавання
снігу і льоду).
- Клопоти (турботи)
- Втямиш (зрозумієш, додумаєшся)
- Завірюха (заметіль, завія, хурделиця, хуртовина, метелиця).
2. Читання тексту вчителем.
- Послухайте текст і скажіть, те водяться білки?
3. Виховний момент. Прийом
„Практичність теорії”.
- А хто з вас бачив білку?
- Хто як зустрів її, можливо, кидали шишками, ганяли її?
- Запам’ятайте, що ми в лісі гості, а ліс – це дім для диких тварин. Тому
там потрібно поводитись обережно, тихо. А
хто з вас знає віршики, загадки чи цікавинки про білочку?
(відповідь дітей)
4. Самостійне читання тексту з
учнями. Проблемне читання:
- Як граються білки?
5. Аналіз змісту з елементами
вибіркового читання.
- Коли у білки з’являється найбільше турбот? Чому?
- Прочитайте, що заготовляє на зиму ця тваринка. Як готує до зими своє
дупло?
- Як білочка зимує? Прочитайте.
- Які ігри полюбляють білки? З ким вони граються?
- Знайдіть і прочитайте уривок до зображено7го на малюнку.
- Що в тексті сказано про шубку білки?
6. Вправа на розвиток швидкості читання.
Гра „Небо і земля”
Після команди вчителя „Земля” учні починають читати, слідкуючи не
пальчиком, а очима. Коли звучить команда „Небо”, діти припиняють читати, очі
піднімають вгору. За командою „Земля” діти повинні продовжити читати з того
місця, де зупинились. І так кілька разів протягом читання всього тексту.
-
Молодці. Ви вмієте гарно читати.
7. Переказ частин оповідання.
- Підготуйте переказ на тему „Як білка готується до зими”.
8. Мовно – логічне завдання.
- Дивлячись на малюнок, користуючись текстом, доповніть розповідь про білку
потрібними словами і виразами.
Білка – це невеличке _________.Хутро в неї влітку _______, а взимку
________. Живе у________, і _________, в __________ дерев.
Живиться _________, _________, ______________ і ___________.Її найлютіший
ворог куниця. (Білка – це невеличке
звірятко. Хутро в неї влітку руде, а взимку – сіре. Живе у лісі і садах, в
дуплах дерев. Живиться грибами, горіхами, жолудями і шишками. Її най лютіший
ворог куниця).
У. Закріплення вивченого
матеріалу.
Групова робота. Метод „Порушення послідовності”.
Двом групам роздаються картки з
використанням з тексту 4 речень з порушенням послідовності. Після обговореннях
у групах учні відновлюють послідовність і заповнюють таблицю.
№ речення |
послідовність |
контрольна рамка |
1 |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
3 |
1. Хутро в неї влітку руде, а взимку – сіре.
2. Білка – це невеличке звірятко.
3. Її найлютіший ворог куниця.
4. Живляться грибами, горіхами, жолудями і шишками.
УІ. Підсумок уроку. Прийом „рефлексія”.
- Чи виконали завдання поставлені перед вивченням твору.
- Про яку тварину ми сьогодні читали?
- Що нового сьогодні ви дізналися про білку?
- Зо на уроці було головним? Цікавим?
- Чого ви навчилися?
УІІ. Оцінювання.
УІІІ. Хвилинка – цікавинка. Розгадування загадок про
тварин. Метод „Доміно”.
Діти діляться на дві групи. Вчитель читає загадку. Учням кожної групи
роздаються картки зі словами. Останній склад кожного слова є початком слова на
наступній картці. Учні мають стати у коло за годинниковою стрілкою так, щоб
утворилася вервечка слів. Першим стає учень, у кого вільне друге віконечко.
Виграє група, яка першою правильно виконала завдання.
1. Маленьке, сіреньке,
по гаях
літає,
уночі
співає ... (Соловейко)
2. Звірок маленький,
Зимою біленький,
Літом сіренький,
По полю стриб-стри,
По снігу тик-тик. (Зайчик)
3. В темнім лісі проживає,
Хвіст рудий, пухнастий має,
Їй на місці не сидиться.
Як зовуть її?
(Лисиця)
4. В нього ніс в сметані й
ротик.
Відгадайте, хто це? (Котик)
5. День і ніч він стукає:
„Тук-тук”,
Всі дерева стукає. (Дятел)
|
Соло |
|
вейко |
зай |
|
чик |
ли |
|
сиця |
ко |
тик |
дя |
|
тел |
|
ІХ. Домашнє завдання. Ст.. 45-47
виразно читати і переказувати. За бажанням до оповідання намалювати малюнок.
Коментарі
Дописати коментар