Сімейна рада. Від батьків – дітям.
Спільна діяльність сім’ї та школи відіграє важливу роль у
вихованні й становленні особистості школяра. Сім’я з її взаєминами між дітьми і батьками – перша школа
інтелектуального, естетичного і фізичного виховання. Для мене як для вчителя
важливо, щоб ця перша сходинка у вихованні була успішною. Тому, працюючи в
школі, надаю великого значення
моральній, інтелектуальній, естетичній обстановці, в якій перебуває
дитина-школяр. Знаю, що вирішальну роль у її формуванні відіграють люди, які оточують її, усе багатство і
багатогранність людських відносин, які вона може спостерігати і до яких
залучена. Вважаю першочерговим завданням кожного вчителя створити для дітей
такі умови, у яких би кожен школяр почувався комфортно в емоційному плані, а
для цього необхідно добре знати особливості взаємин між дитиною і батьками,
наблизити атмосферу в класному колективі до такої, яка дала б змогу учневі чи
учениці вільно, відверто, не боячись осуду, висловлювати свої думки і вірити в
те, що добро, краса і правда завжди перемагають.
Без участі
батьків у виховному процесі реалізація ідеї всебічного розвитку особистості, а
тим більше успішне входження її в життя неможливі. Все, що послаблює
повсякденну участь у вихованні дітей, послаблює і школу. Тому я практикую
залучення батьківського колективу до розв’язання всіх питань, що стосуються школи, класу. На
думку В.Сухомлинського, «без виховання дітей, без активної участі батька і
матері в житті школи, без постійного духовного спілкування і взаємного
духовного збагачення дорослих і дітей неможлива сама сім’я як первинний
осередок суспільства, неможлива школа як найважливіший навчально-виховний
заклад і неможливий моральний прогрес суспільства».
Багаторічна
практика роботи у сфері шкільно-сімейного виховання показала, що всі проблеми,
які виникають у дитини в школі, ускладнюють і сімейні стосунки, особливо в тлі
сучасних суспільно-економічних подій. Без високої педагогічної культури
оточення дитини (сім’ї, суспільства) зусилля вчителя, якими б наполегливими вони не були,
виявляються недостатньо ефективними. З огляду на це впроваджую у свою роботу
обов’язкові педагогічні практикуми, консультації, диспути, виставки,
анкетування, конкурси, ігри-змагання, родинні свята.
Моїм
професійним кредом є думка В.Сухомлинського: «Без виховання дітей, без активної
участі сім’ї
неможливий не можливий прогрес суспільства. Гармонійний всебічний розвиток
можливий лише там, де два вихователі –
школа і сім’я – не тільки діють одностайно, ставлячи перед дітьми ті самі
вимоги, а й є однодумцями, що поділяють ті самі переконання, завжди виходять із
тих самих принципів, не допускають ніколи розходжень ні в меті, ні в засобах виховання».
Практикую
впровадження 33 кроків:
-
Чарівні
слова
-
Чай удвох
-
Обніміть
дитину!
-
Домашні
тварини і дитина
-
Політика
чесності
-
Нагороджуйте
інших
-
Розмова
на подушці
-
Переможцем
став…
-
Гра
«Якщо…, то…»
-
Який
я?
-
Визнайте
тему
-
Очі
в очі
-
Підказуйте
-
Хваліть
за доброту
-
Сваріть
чесно
-
Не
обманюйте
-
Руки
геть!
-
Приховані
звуки уваги
-
Справжній
друг
-
Спочатку
запитайте
-
Обговорюйте
ситуацію
-
Добрий
приклад
-
Поклади
на місце
-
Боротьба
з брутальністю обмін ролями
-
Дотримуйтеся
чистоти
-
Допоможіть
зберегти обличчя
-
Причини
і наслідки
-
Заохочуйте
до чесності
-
Лавочка
для забіяк
-
Чарівна
скринька
-
Самостійність
і допомога
-
Ніколи
не порушуйте обіцянок
Також впровадили «Скарбничку сімейних правил». Ось як
відповіли наші батьки на запитання «Які у вас є сімейні правила виховання?»:
·
Завжди
говорити дітям правду.
·
Поважати
дитину, рахуватися з її точкою зору.
·
Якщо
дитина завинила, батьки повинні взяти себе в руки, згадати себе в її віці, і
тоді стане ясно – карати її чи ні.
·
Не
лихословити.
·
Вести
здоровий спосіб життя.
·
Якщо
у мами і тата виникає необхідність «з’ясувати стосунки» - робимо це без дітей.
·
Учимо
дитину правильно оцінювати свої вчинки.
·
Намагаємося
уникати нотацій, знаходимо час, щоб пояснити дитині все спокійно.
·
Запрошуємо
друзів своїх дітей у гості.
·
Цікавимося
думками, переживаннями дитини.
·
Не
можна підвищувати голос на дітей.
·
Обов’язково
всією родиною ввечері за стіл! Що може бути краще від спільної вечері?
·
Батьки
повинні поважати старших і вчити цього дітей.
·
Не
можна говорити погано про людей у присутності дітей.
·
Ніяких
фізичних покарань за проступки або двійки.
І, мабуть, найголовніше правило, сформульоване батьками:
«Не треба жодних правил, потрібні турботливі, люблячі батьки!» Вони пам’ятають, що самі запросили дитину в свою сім’ю, а значить, у силах зробити все, щоб життя малюка було
світлим і радісним.
Коментарі
Дописати коментар