Виявлення рис обдарованості. Створення системи роботи з обдарованими дітьми.

 

Метою будь-якої технології є досягнення більш високого рівня навчання та виховання.  Добре продумана та правильно побудована робота дає добрі результати.

  Сьогодні радіо, телебачення, шпальти педагогічних видань часто наголошують на нагальній потребі працювати з обдарованими дітьми. Складається враження, що обдарованість – масове явище серед юних, новий «освітній феномен» на зламі сторіч. А насправді? Статистика свідчить: у світі народжується близько 40-50% з помірно розвиненим інтелектом й з тимчасовими затримками у розвитку; близько 20-25% - з достатньо розвиненим інтелектом й прихованим потенціалом творчості; і лише 4-6% дітей народжуються з високорозвиненими розумовими здібностями і відкритим творчим потенціалом.

Є такі типи обдарувань:

·         Художня обдарованість.

-          Музична

-          Образотворча

-          Сценічна

·         Соціальна обдарованість (лідерська).

·         Академічна обдарованість.

·         Творча обдарованість.

·         Технічна обдарованість.

·         Спортивна обдарованість.

Фахівці стверджують більш ранній прояв мистецьких здібностей, аніж інтелектуальних.

 Розвиткові дитячої обдарованості сприяє також робота гуртків.

Робота гуртка керівником якого я є це  розвиток творчої обдарованості.

Основні ознаки творчої обдарованості:

1.      Бажання принести у виконану роботу елемент новизни.

2.      Прагнення опанувати незнайому справу.

3.      Нестандартне бачення світу.

4.      Нешаблонне мислення.

5.      Є потребо помріяти на самоті.

6.      Є здатність до абстрагування, уміння встановлювати віддалені асоціації між різними предметами і явищами.

7.      Творча уява.

Готуючись до роботи гуртка я мету і основний зміст роботи, якого дотримуюся під час роботи.

 За мету гурток ставить навчання дітей виготовленню квітів  в техніці  «квілінг», «гантель», «торцювання», робота з мушлями, гофрованим папером. Учні мають можливість відчути красу витворів мистецтва. В змісті роботи гуртка включаються вправи на розвиток творчості, мислення, уяви, уваги, фантазії. Під час занять гуртківці збагачують знання  з біології, природознавства, географії, трудового навчання. Удосконалюють  вміння та навички роботи з папером, дротом, тканиною, нитками, мушлями. Вчити учнів самостійно створювати вироби. Виховувати дружній, згуртований колектив, почуття взаємовиручки та взаємодопомоги.

Коментарі