Опис педагогічного досвіду
Опис педагогічного досвіду
вчителя початкових класів
Стецівської ЗОШ І – ІІІ ступенів Гончарук Людмили Яківни
Проблема: розвиток читацьких навичок учнів з
використанням інтерактивних технологій та створення оптимальних
умов для їх реалізації.
У змісті початкової освіти читанню належить особлива роль. Цей предмет є
багатофункціональним. Метою початкового курсу „Читання” є формування у молодших
школярів першооснов читацької культури, емоційно-оцінного ставлення до змісту
прочитаного, формування особистості засобами художнього слова. Читання рідною
мовою є потужним засобом виховного і розвивального впливу на особистість
дитини. Воно прилучає молодших школярів до скарбниці духовності і культури,
літературних надбань українського народу і народів світу, сприяє моральному,
етичному та естетичному розвитку. Поряд із цим на всіх уроках читання
відбувається систематична, комплексна робота з формування в учнів усіх
складових повноцінної читацької навички. Уміння працювати з текстом, з розвитку
зв”язного мовлення.
У процесі опрацювання текстів
різних жанрів на уроках класного і позакласного читання створюю передумови для
формування самостійної читацької діяльності, літературного розвитку школярів,
стимулювання елементарної творчості на основі прочитаного, розгляду живопису і
життєвих вражень. Читаючи, учні збагачують, уточнюють, активізують свій
словник, у них формуються світоглядні уявлення. Поняття, уміння висловлюватись
усно і письмово.
У дітей молодшого шкільного віку
досвід міжособистісних стосунків обмежений вузьким колом зв”язків з навколишнім
світом. Читання художніх творів, у яких розкривається внутрішній світ
переживань, думок, мрій людини, розширює життєвий досвід, сприяє усвідомленню
ними цінностей, норм поведінки, які підтримуються суспільством. Це змінює
„природне бажання дитини ставати кращою” (В.О.Сухомлинський). Осмислення змісту
багатьох творів, у яких описано почуття і вчинки багатьох дійових осіб,
викликає у дітей глибоке співпереживання, що є своєрідним особистісним засобом
освоєння діяльності, дозволяє їм зрозуміти внутрішній світ інших людей.
Важливо усвідомити. Що в
початковій школі формується не просто учень, який вміє читати і писати, а мовна
особистість, з достатніми комунікативними можливостями, мотивацією до
сомостійного читання. Ця якість увінчує учителя, батьків, бібліотекаря. Які
мотивують дітей до спілкування з найкращими дитячими книгами.
Відкритість, гнучкість,
пластичність мислення. Яскравість почуттєвої сфери дітей цього віку величезні.
Щоб вокористовувати цей потенціал без шкоди для дитини, а навпаки зберегти і
зміцнити прагнення до радості пізнання, вчитель початкової школи має бути добре
психічно і методично підготовлений.
Таким чином, на уроках читання,
залежно від змісту та мети уроку пропоную учням різні інтерактивні методи,
прийоми та ігри. Ось деякі з них: „Доміно”, „Кубування”, метод „Прес”,
„Порушення послідовності”, „Спільний проект”. Найбільш ефективним методом
вважаю метод „Театралізації”. Він дуже подобається дітям і ним можна зацікавити
на кожному уроці.
Вважаю, що методи і форми роботи,
які застосовую на уроках читання, забезпечують в достатній мірі вирішення
навчальних завдань уроку.
Коментарі
Дописати коментар